11 diciembre 2012

Jasta siempri Jesús, enjamás te ulvidaremos.

Hui atualizo el mi blog con una nuticia tristi.

Ahier pola tardi se mos jue Jesús de Cos, el "Comandante Pablo", unu de los guerrilleros que alucharin duranti años contra'l franquismu enos montis cántabros, y dimpués dendi'l desiliu.

Jesús de Cos nació en 1924 en Riclones, ena comarca del Saja-Nansa. Tola su familia jue represaliáa duramenti pol facismu tres l'acupación militar de Cantabria en 1937. El su padri, Tenienti d'Alcaldi socialista en Rionansa, jue asesináu n'un campu de destirminiu nazi en 1941 y él dendi los 15 años jezo laboris d'enlaci pa la guirrilla antifranquista cántabra que cumbatía enos muestros montis, amás de coentarajilá-l ‘Socorro Rojo’ enos Saltos del Nansa. Tres ricibir salvajis turturas por parti los uficialis militaris del cuartel de El Ferrol, pasó a formar parti de la Brigada Machado de la guerrilla, nondi permaniciría jasta 1947 cuandu pasó a Francia hiríu. Participó en dellas muvicionis antifacistas y republicanas nel disiliu, pasando la frontera con propaganda más d'un centenar de vecis, jasta que en 1986 se istaló de nuevu en Cantabria, ya difinitivamenti, nondi ha lleváu a cabu una gran labor ena arrecuperación de la memoria hestóricu.


La genti aluchaor cántabru enjamás te ulvidará. Juisti y siempri serás -cumu tolos tus compañeros d'alucha- un ejemplu pa tolos que pensamos que l'alucha es el únicu camini que puei llevamos a acanzá-la verdaera liberta.

Mos diprindisti a siguir aluchando ensin aparar. Mos diprindisti a tener memoria del muestru pasáu, a respetar y a querer a genti que nu allegamos a conocer, peru que haguañu ya son referentis pa nós, pa la mozandá que aluchamos, y pa los no tan mozos. Y mos diprindisti que l'alucha cuntinúa jasta la muerti, cumu tú la cuntinuasti dendi la 'Asociación Guerra y Exilio' contra l'ulvidu y pola dinidá y memoria de tolos emboscaos que dierin la su vida contra'l facismu.

Enjamás te ulvidaremos Jesús.
Que la tierra te sea levi.

Siempri guerrilleros, nunca bandoleros!



No hay comentarios:

Publicar un comentario